عمومی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

گوسفند زنده

گوسفند زنده به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین موجودی است که فواید بسیاری برای انسان دارد. از گوشت ان به عنوان مهم ترین منبع پروتئین مورد نیاز بدن می توان استفاده نمود از پشم آن برای تولید لباس از شیر آن برای تهیه لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مبحث به خرید گوسفند زنده و نحوه انتخاب صحیح آن از مراکز معتبر و تایید شده توسط سازمان میادین شهرداری می پردازیم.

موارد مهم در خرید گوسفند زنده شهرداری

سلامت گوسفند از اساسی ترین مباحثی است که توجه به آن لازم و ضروری است چرا که انتقال هر گونه بیماری از دام زنده به انسان تبعاتی را به دنبال خواهد داشت. یکی از این موارد مریضی تب مالت است که شایع ترین بیماری مشترک میان انسان و حیوان است.

گوسفند زنده نژادهای مختلفی دارد که بر اساس نوع نژاد در مناطق مختلف کشور و دنیا نگهداری و پرورش داده می شوند که از نظر خصوصیت های ظاهری ، بدنی و رفتاری با یکدیگر فرق دارند و همچنین از نظر کاربرد تفاوت هایی با یکدیگر دارند که یکی از این نژادها گوسفند کردی در مناطق کوهستانی معمولا در غرب کشور در حال نگهداری و پرورش است که با توجه به قدرت دست و پا به راحتی در مناطق صعب العبور به زندگی خود ادامه می دهند حتی برخی از آن ها قادر به زندگی در مناطق بیابانی که از نظر آب و هوایی مناسب نیست می باشند . یکی از بهترین نژادهای گوسفندان ،گوسفند نژاد کردی به شمار می رود.

انتخاب گوسفند زنده جوان

توجه داشته باشد خرید از مرکزی انجام شود که دام های جوان را برای فروش، عرضه می کنند. این مراکز بر اساس قوانین موظف اند محصولی تازه و سالم را برای عرضه به مشتریان ارائه دهند. چرا که در صورت سرپیچی از قوانین وزارت بهداشت می بایست هزینه هنگفتی را بابت جریمه پرداخت نمایند و حتی ممکن از بر اثر تعدد در انجام امور غیر قانونی، دیگر مجوزی از وزارت بهداشت دریافت ننمایند. دام هایی که پیرتر هستند از گوشت سالم و تازه ای برخوردار نبوده و به هنگام پخت کیفیت گوشت تازه را دارا نیستند.

مزایای خرید دام زنده شهرداری :

1-تازگی گوشت

2-استفاده از وسایل تمیز و مطمئن در کشتار دام زنده

3-قیمت مناسب گوشت

طبیعتا ًدامهایی که در مراکز عرضه دام نگهداری می شوند تحت نظارت شهرداری می باشند و قبل از ذبح از سوی کارشناسان بررسی های لازم در مورد آن ها صورت می گیرد و در مورد دفع فضولاتی که بعد از ذبح دام در محیط پخش می شود و خون و فاضلابی که بسیار آلوده کننده است و بار آلودگی آن بیشتر است نظارت خود را اعمال می کنند .

مرکز عرضه دام دامداران با رعایت تمام اصول بهداشتی جهت نگهداری و پرورش گوسفند زنده ، آماده هرگونه خدمات به مشتریان خود می باشد. شما جهت سفارش دام زنده با شماره های 09123290182 یا 09128448224 تماس حاصل نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی